lördag 20 november 2010

Psykiatrin och sport.

Sluten avdelning, instängdhet, nödvändighet.
Jag får varken permission över dagen, får bara gå ut drygt en kvart med personal för att röka ibland..
KANSKE får jag åka hem en timme innan dbtn på tisdag.
Då vill jag ha pannkakor, Lindspussar och kattpussar.

Avdelning 55 här på Näl både suger och hjälper, men läkaren är dum i huvudet.
Varje dag äter jag i princip 21 tabletter, men inget hjälper..
Jävla, jävla skit.

Och jag blir så irriterad..
Varför går så lite pengar till psykiatrin?
Tänk bara på alla sporter, klubbar, whatever..dom får enorma summor pengar för att kunna fortsätta sparka på en boll, springa snabbt eller hoppa högt.
Varför?
Varför kan inte psykiatrin få liksom sponsorer och skyhöga summor pengar som skulle kunna hjälpa miljontals människor med psykisk ohälsa, unga som gamla?
Som det är nu är antalet självmord skrämmande högt.
Det låter löjligt med ordet "sponsorer", men ni fattar nog.

Nej, jag orkar inte skriva mer, jag är för trött, för mentalt utmattad.

1 kommentar:

  1. jag håller med dig, Alla dessa jävla sporter som får miljarder kronor varje år och psykiatrin som bara blir sämre och sämre. Gör tvärtom istället.

    Jag tänker på dig min vän, saknar dig! btw katterna mår bra, var och hälsade på dem idag. // Adrian

    SvaraRadera